Wysokiej jakości trójwymiarowa grafika do złudzenia przypomina przyrządy, substancje czy szkła z prawdziwego laboratorium chemicznego. Gra połączona jest z popularnymi portalami społecznościowymi.
Gra, będąca nowym wymiarem w edukacji, została stworzona w firmie CTAdventure. Jej założyciele Marek Trojanowicz i Mateusz Marmołowski, gdy zakładali firmę, postawili sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia do edukacji.
- Doszliśmy do wniosku, że edukacja w klasycznym wymiarze przestaje być efektywna. Wiele badań dowodzi, że odpowiedni nastrój i zabawa zwiększają przyswajalność informacji. Dlatego stosując elementy rywalizacji, również w nauce, otrzymuje się najlepsze rezultaty - uważa Marek Trojanowicz, którego magazyn "TIME" uznał za jednego z pionierów e-learningu. Stworzył największy vortal edukacyjny dla dzieci w Europie. Kierował również jedną z większych firm edukacyjnych w Polsce, która wydała 12 produktów w ciągu 4 lat.
- Rozszerzona rzeczywistość, na której bazuje gra, to technologia, która po raz pierwszy pozwala łączyć świat rzeczywisty z cyfrowym, co zwłaszcza w edukacji umożliwia pokonanie wielu barier kosztowych czy bezpieczeństwa - wyjaśnia Marmołowski, który doświadczenie zdobywał w amerykańskiej Dolinie Krzemowej, tworząc i z sukcesami sprzedając rozwiązania internetowe.
Gracze są w stanie przeprowadzić wiele doświadczeń bazujących na programie edukacyjnym z zakresu chemii dla gimnazjum, w całkowicie bezpieczny, bo wirtualny sposób. W trakcie gry posługują się tzw. edu-kartami, zawierającymi znaczniki. Program przetwarza obraz z kamery internetowej i dodaje do niego, na ekranie komputera, niezbędne do przeprowadzenia doświadczenia odczynniki i sprzęty laboratoryjne w technologii 3D.
- Grę kierujemy do dzieci w wieku 10-15 lat oraz do ich rodziców, stwarzając tym samym alternatywę dla gier typu "bij-zabij". Nauczyciele i edukatorzy to kolejna grupa odbiorców naszego produktu, który pozwala im w innowacyjny sposób uzupełnić lekcje i zrealizować poszczególne punkty podstawy programowej - tłumaczy Trojanowicz.
W przyszłości projekt będzie mógł być z powodzeniem wykorzystywany w szkołach do nauki przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.
CTAdventure powstało w styczniu 2013 roku, jako jedna z pierwszych firm w Polsce zajmujących się rozszerzoną rzeczywistością (Augumented Reality), łącząc świat rzeczywisty z obrazem generowanym komputerowo przy użyciu autorskiej technologii. Choć firma istnieje od niedawna, ma już na swoim koncie wiele projektów, obejmujących wirtualne wystawy, przekroje obiektów w 3D czy prezentacje przestrzenne, brała również udział w targach międzynarodowych. Wzbudziła zainteresowanie samego British Museum, a także trójmiejskich deweloperów.
CTAdventure stworzyło innowacyjne rozwiązania dla Centrum Nauki Experyment oraz Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Do innych ważnych projektów zaliczyć można również aplikację gdansk4u MOBILE, czyli połączenie gry miejskiej i przewodnika.
Gra Professor Why została niedawno doceniona na tegorocznej konferencji InfoShare. Zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Startup Contest, w którym rywalizowało ponad 90 startupów, oraz nagrodę publiczności.
InfoShare jest konferencją IT&NewMedia, która co roku odbywa się w Gdańsku. Pierwsza edycja odbyła się w 2007 roku i od tego czasu systematycznie zdobywa popularność, gromadząc coraz liczniejsze grono uczestników. Stawia na ludzi mających wysokie kompetencje i praktyczne doświadczenie. Z roku na rok coraz więcej prelegentów konferencji pochodzi spoza Polski.
W maju rozpoczęła się dystrybucja gry opracowanej w CTAdventure. Firma pracuje nad kolejną częścią do nauki fizyki, biologii, a także nad wersją anglojęzyczną. Szykowane są także wersje na urządzenia mobilne i konsole. Jako głównych klientów firma chce pozyskać dystrybutorów działających na rynkach anglojęzycznych.
Środki na powstanie spółki CTAdventure pozyskała od inwestorów prywatnych oraz z Funduszu Kapitałowego Agencji Rozwoju Pomorza SA. Pomocą był też przyznany grant Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Rozwój spółki wspiera również Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Gdyni, gdzie firma ma swoją siedzibę i pomaga w promocji, a także zapewnia powierzchnie biurowe.
- Polski rynek edukacji i e-learningu otwiera się na innowacje i coraz łatwiej takim firmom jak CTAdventure proponować nowatorskie rozwiązania. Jest duża szansa, że dzięki tego typu produktom polska e-edukacja stanie się znakiem rozpoznawczym na świecie - zaznacza Trojanowicz.
[email protected]
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?