Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Korekta OMT. Nowy projekt nie spodobał się mieszkańcom Banina [ZDJĘCIA]

J.S.
Projektant Dariusz Jarysza z poznańskiej firmy Lafrentz Polska przestawił korektę IA_4 Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Projekt nie spotkała się z aplauzem mieszkańców Banina.

Wariant I A_4 rozpoczyna się w rejonie Nowego Tuchomia, (od km 6+700 liczonego wg kilometrażu wariantu IA) i polega na zmianie kąta zwrotu trasy głównej w kierunku południowym. Nowa droga ekspresowa poprowadzona jest równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 20, przecina Miszewo i łączy się z wariantem czerwonym I A na wysokości Pępowa (km 11+724).

- Zaproponowana trasa oddala się o około 160 metrów w kierunku wschodnim od działek wnioskujących firm - wyjaśniał projektant Dariusz Jarysz z Lafrentz Polska. - Na całym korygowanym odcinku droga przesuwa się w kierunku Banina od zera do 179 metrów. Powoduje kolizję z linią energetyczną 400 kV, i jeśli jej druga nitka będzie zbudowana przed drogą, wystąpi konieczność przebudowy dwóch słupów energetycznych. Nowa trasa musi też uwzględniać aleję lipową w kierunku Pępowa, będącą pomnikiem przyrody.

Wyburzenia

Korekta IA-4 nie jest bezkolizyjna. Wymaga wyburzeń 17 gospodarstw, 14 domów mieszkalnych oraz 8 innych obiektów, w tym jednego zakładu.
Pierwotny wariant A I wymagał wyburzenia 7 gospodarstw, 13 budynków mieszkalnych, zakładu Hydromega i 2 tzw. "innych", czyli zakładów produkcyjnych.
Ta informacja wywołała oklaski ze strony mieszkańców.
- Większość z nas zrozumiała, że głównym zamiarem tej korekty jest uchronienie interesów tych dwóch przedsiębiorstw, natomiast interesy mieszkańców są w głębokim poważaniu - stwierdził mieszkaniec Banina. - Za pieniądze podatników zresztą.
Uważam, że wy, jako wykonawcy, i jako generalna dyrekcja, lekceważycie nas, jako mieszkańców.

Dyskusja

Najpierw dostało się projektantom z poznańskiej firmy Lafrentz. Przygotowana przez nich prezentacja była słabo widoczna na ekranie, trudno było rozróżnić wariant czerwony A - narysowany na siwo - od zaproponowanej korekty - w kolorze różowo - fioletowym.
Na pytanie Jacka Miąskowskiego o mapy użyte do prezentacji projektant przyznał, że użyto starych ortomap, na których nie naniesiono wybudowanych już obiektów. Zapewnił jednak, że projektujący odbyli wizję lokalną i każde z istniejących zabudowań nanieśli na swoje dokumentacje.

Czytaj więcej: Banino. Przedstawiona mieszkańcom korekta Obwodnicy Metopolitalnej Trójmiasta nie spodobała się

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki