- Obecnie udział transportu koleją w całym ruchu lądowym w DCT Gdańsk wynosi 35 proc. To jest poziom promowany przez Unię Europejską, niemniej wciąż dążymy do tego, by stopniowo zwiększać transport kolejowy w stosunku do ruchu drogą - powiedział Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Kolej stanowi bardzo istotny element łańcucha dostaw, szczególnie w przypadku dostaw na odległości powyżej 300 km, przy których transport kolejowy jest bardziej opłacalny niż transport drogowy. Transport kolejowy jest także mniej kolizyjny, bardziej ekologiczny, pozwala również zmniejszyć natężenie ruchu samochodów ciężarowych z naczepami kontenerowymi w miastach.
Bocznica ma 4 tory. Każdy z nich jest w stanie pomieścić pełnowymiarowy pociąg. Wybudowano place do składowania kontenerów wzdłuż bocznicy, a także trzy przejazdy umożliwiające przemieszczanie sprzętu przeładunkowego pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią bocznicy.
DCT Gdańsk obsługuje średnio 100 pociągów w miesiącu. Niedługo może być ich znacznie więcej, kiedy terminal rozpocznie współpracę z aliansem trzech największych linii żeglugowych Maersk Line, CMA CGM oraz MSC. Alians na jesień zapowiedział rozpoczęcie działań operacyjnych w Gdańsku. Co więcej, za dwa lata do użytku oddane ma zostać drugie nabrzeże głębokowodne, tzw. projekt T2.
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?