Rok prac i wydatek ponad 100 milionów złotych oznacza połączenie realizowanej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z przebudowaną linią 201 Gdynia - Kościerzyna (tzw. korytarzem kościerskim). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze PKM-ki do Kościerzyny pojadą jesienią 2015 roku.
Modernizację dwóch wiaduktów i mostu, przebudowę torowiska między Osową a Wielkim Kackiem oraz budowę Lokalnego Centrum Sterowania zakładają plany Polskich Linii Kolejowych. Spółka chce, by prace zakończyły się najpóźniej we wrześniu przyszłego roku, i rozstrzygnęła już przetarg na ich wykonanie.
PKM z lotu ptaka! Zobacz jak budują Pomorską Kolej Metropolitalną [ZDJĘCIA]
- Najkorzystniejszą ofertę opiewającą na około 107 mln zł brutto złożyło hiszpańskie konsorcjum Rubau Polska sp. z o.o. Jednak przed zawarciem umowy, przy zamówieniu na usługi budowlane na tak wysoką kwotę, procedura wynikająca z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje konieczność kontroli Urzędu Zamówień Publicznych. Wyniki kontroli powinniśmy poznać w ciągu dwóch tygodni, a podpisanie umowy z wykonawcą planujemy jeszcze w maju - zapowiada Ewa Symonowicz-Ginter z Biura Komunikacji i Promocji PKP PLK SA.
Tory Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zostaną włączone w przebudowaną linię 201 Gdynia - Kościerzyna na odcinku Rębiechowo - Gdańsk Osowa. Uruchomienie połączenia planowane jest w drugiej połowie 2015 roku.
Czytaj więcej w weekendowym (10,11.05) papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" lub kupując e-wydanie gazety.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?