Dzięki staraniom związków zawodowych każdy pracownik, który zgłosił się dobrowolnie do zwolnienia, mógł liczyć na odprawę. Ich wysokość zależna była od stażu pracy pracownika. Program dotyczył osób, których umowy nie kończą się w 2014 roku. Osoba, która pracuje mniej niż dwa lata, może liczyć na odprawę w wysokości 10 wynagrodzeń. Pracownik zatrudniony od 2 do 8 lat może liczyć na 11 wynagrodzeń, a pracownik pracujący w Scanii powyżej 8 lat może liczyć na roczną odprawę.
W trakcie reorganizacji okazało się jednak, że firma ze Słupska otrzymała nowe zamówienia i zwolnienia na tak dużą skalę nie są już konieczne. Ostatecznie odeszło z pracy 146 osób.
- Udało się pozyskać zamówienie na 114 autobusów dla Norwegów i kilkadziesiąt kolejnych dla Niemców - mówi Mirosław Okuniewski, szef Komisji Zakładowej Solidarności w Scanii. - Dlatego program zwolnień wstrzymano. To dla nas bardzo dobra wiadomość. Myślę, że w przyszłym roku będzie już o wiele lepiej.
Zdaniem Okuniewskiego, może dojść do sytuacji, że zwolnieni pracownicy w części wrócą do pracy.
Umowa z norweskimi przewoźnikami aL/L Setesdal Bilruter oraz Agder Buss AS dotyczy budowy 114 autobusów miejskich Citywide, międzymiastowych OmniCity 320 i 340 oraz autokarów Scania Higer A30. Autobusy będą budowane w kooperacji z firmami z Chin i Finlandii.
Firma Scania Production Słupsk SA produkuje autobusy miejskie, również te zasilane paliwami alternatywnymi, i podwozia dla autobusów marki Scania oraz dla innych producentów nadwozi. Spółka powstała na bazie dawnej firmy Kapena, która również zajmowała się w Słupsku produkcją autobusów.
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?