Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest szansa na zmianę przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta w rejonie Miszewa

Janina Stefanowska
Mieszkańców Miszewa i sąsiednich wsi czekają kolejne konsultacje dotyczące Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
Mieszkańców Miszewa i sąsiednich wsi czekają kolejne konsultacje dotyczące Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta Janina Stefanowska
O korektę przebiegu obwodnicy w Miszewie na 5,5-kilometrowym odcinku, gdzie zlokalizowane są zakłady Hydromega oraz Ashland, zabiegali przedsiębiorcy, Związek Pracodawców Kaszubskich, władze gminy Żukowo. Widać skutecznie, bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku ogłosiła przetarg na opracowanie alternatywy do wariantu IA (czerwonego), który zatwierdziła do dalszych prac.

- Bronimy naszych firm, które dają 300 miejsc pracy - stwierdził poseł Stanisław Lamczyk. - To dla kartuskiego rynku pracy bardzo dużo. Przesłanie naszych działań jest racjonalne. Poprzedni dyrektor GDDKiA w Warszawie Lech Witecki zgodził się, by opracować jeszcze jeden wariant przebiegu obwodnicy metropolitalnej, z poszanowaniem tych dwóch zakładów pracy. Był już jeden przetarg.

Jak informuje Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA, ten przetarg unieważniono z powodu zbyt wysokiej ceny oferty, a kolejny ogłoszono 13 marca, z terminem składania ofert do 21 marca.

To czwarte podejście do wytyczenia trasy OMT w rejonie Miszewa, począwszy od etapu studium korytarzowego, opracowania STEŚ, poprzez korekty trasy zaprojektowane z inicjatywy zainteresowanych firm, aż po nową inicjatywę opracowania podwariantu w ramach STEŚ.

Tymczasem główna dokumentacja OMT pozostaje w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku. Zapowiadany na luty udział społeczny opóźnia się, bo dokumentacja nie spełnia wszystkich wymogów.

Udział społeczny polegać będzie na możliwości zapoznania się z dokumentacją inwestycji, składania uwag i wniosków w formie pisemnej, elektronicznej i ustnej przez 21 dni od ukazania się obwieszczenia na stronie RDOŚ.

Stanowisko GDDKiA jest dla firmy Ashland światełkiem w tunelu.

- Wariant czerwony IA jest dla nas najmniej korzystny, powoduje drastyczne okrojenie naszej działalności i perspektyw na przyszłość - mówiła Anna Gwozd, dyrektor zakładu firmy Ashland Poland w Miszewie. - W 2013 roku wstrzymaliśmy inwestycję wartą 20 milionów złotych ze względu na drogę. Jesteśmy wdzięczni GDDKiA za to, że stara się znaleźć kompromisowe rozwiązanie, do przyjęcia przez obie strony. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że stara się połączyć cele priorytetowej inwestycji krajowej i strategiczne cele naszej firmy.

Czytaj więcej w czwartkowym (20.03.2014) papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" kupując e-wydanie gazety.

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki