Koniec robót na ul. Kartuskiej. Rozpoczyna się budowa Nowej...

    Koniec robót na ul. Kartuskiej. Rozpoczyna się budowa Nowej Łódzkiej

    Anna Werońska

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Koniec robót na ul. Kartuskiej. Rozpoczyna się budowa Nowej Łódzkiej
    Koniec listopada przynosi w Gdańsku kolejne komunikacyjne rewolucje. W poniedziałek o godzinie 21, z powodu rozpoczęcia budowy ulicy i linii tramwajowej Nowa Łódzka, zamknięty zostanie odcinek ulicy Witosa, od Dragana do Wilanowskiej.
    Koniec robót na ul. Kartuskiej. Rozpoczyna się budowa Nowej Łódzkiej
    Objazd poprowadzony będzie ulicami Witosa, al. Sikorskiego i al. Armii Krajowej. Mimo remontów nadal możliwy będzie dojazd do Centrum Obsługi Mieszkańców i Stacji Obsługi Pojazdów przy ul. Milskiego

    - Wzdłuż jezdni, na której będą trwały prace, ułożona zostanie droga z płyt betonowych - zapowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych. - Ten etap potrwa do wiosny 2011 roku.


    Przez kilka tygodni zamknięty będzie także wylot ulicy Cieszyńskiego do Witosa. Kierowcy będą musieli korzystać z objazdu ulicami Cieszyńskiego w kierunku ulicy Cebertowicza i później w stronę Witosa.

    GIK apeluje także do osób mieszkających w obrębie prowadzonych robót, by pozwalały na inwentaryzację mieszkań. - To warunek, który trzeba spełnić, by później móc dochodzić ewentualnych roszczeń od wykonawcy, gdyby prace w jakikolwiek sposób naruszyły stan budynków - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

    Linia tramwajowa, której budowa ma potrwać do 2012 roku, połączy petlę Chełm z nowo wybudowaną petlą Nowa Łódzka. Będzie częścią węzła integracyjnego, na którym pojawią się także przystanki autobusowe, tzw. door to door, które zapewnią sprawną przesiadkę z autobusu do tramwaju. Tuż przy nich znajdzie się parking typu "Parkuj i jedź" z miejscami dla 200 rowerów. Oznacza to, że część osób do węzła będzie mogła dojechać na dwóch kółkach, zostawić rower w wyznaczonym miejscu, a następnie przesiąść się do komunikacji miejskiej, aby dojechać do centrum miasta.

    Tramwaje z nowej pętli kursować będą co 5 minut, a czas dojazdu do dworca PKP w Gdańsku Głównym ma wynieść 25 minut.

    Torowisko Nowej Łódzkiej będzie także jednym z najnowocześniejszych w Gdańsku: mniej hałaśliwym i bardziej bezpiecznym. Wykonawca, firma budowlano-drogowa MTM SA, ma to osiągnąć dzięki zastosowaniu bezstykowych szyn, w których umieszczone zostaną gumowe wkładki, oraz drewnianych podkładów, specjalnych wibroizolacyjnych mat.

    Podczas przedsięwzięcia powstanie także siedem przystanków tramwajowych z wiatami (na ul. Cieszyńskiego, Cebertowicza, Wilanowskiej, Przemyskiej i Płockiej), 2300 m kw ścieżek rowerowych, piętnaście przejść dla pieszych z gumową nawierzchnią, wiadukt nad ul. Zakoniczyńską i tunel przy kościele, pod ul. Witosa.

    Zdecydowanie wcześniej, bo już w piątek, 26 listopada, kierowcy będą mogli cieszyć się z zakończenia robót w śródmieściu Gdańska. O godz. 21 do normy wróci utrudniony od końca lipca ruch na ul. Kartuskiej i Nowe Ogrody. Samochody pojadą więc po świeżo wyremontowanej nawierzchni, a tramwaje - dzień później - po nowym torowisku.

    Inwestycja w centrum, realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (etap III A), objęła także budowę ścieżki rowerowej po stronie sądu, odrestaurowanie ośmiu przystanków tramwajowych, odnowienie chodników na Nowych Ogrodach, modernizację ulicznego oświetlenia i przejazdów przez tory, na których położon0 gumowe płyty. Łącznie wymieniono około 4 km torów i sieci trakcyjnej. Prace pochłonęły prawie 30 mln zł.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama