Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: UE da ponad 560 tys. euro na rozbudowę nabrzeży w Porcie Wewnętrznym

Jacek Sieński
Transeuropejska Sieć Transportowa jest programem Unii mającym usprawnić sieci drogowe, kolejowe, wodne i powietrzne
Transeuropejska Sieć Transportowa jest programem Unii mającym usprawnić sieci drogowe, kolejowe, wodne i powietrzne Tomasz Bołt
Kwotą 560 tys. euro ma być dofinansowane przez Unię Europejską, z Funduszu TEN-T, "Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji: Rozbudowa nabrzeży wraz z pogłębieniem toru wodnego w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku". Zgłosił je do Programu Rocznego TEN-T 2012 Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA.

Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG SA, przekazał, że w porcie gdańskim odbyło się spotkanie Jarosława Kotowskiego, menedżera projektów Agencji ds. Innowacyjności i Sieci TEN - T Komisji Europejskiej, z Markiem Pietruszewskim, wiceprezesem ZMPG SA ds. finansowych i zespołem opracowującym aplikacje dotyczące wsparcia finansowego z Funduszu TEN-T.

Uzyskane z Unii dofinansowanie umożliwi przygotowanie dokumentacji projektowej, budowlanej i środowiskowej inwestycji portowej, planowanej do realizacji w perspektywie finansowej 2014-2020. Kotowski, zajmujący się portowym projektem z ramienia Brukseli, omówił obowiązujące w Unii procedury zamówień publicznych, w tym rozliczania i monitorowania inwestycji.
Z Funduszu TEN-T pomoc otrzymał także projekt dotyczący analizy rynku transportu V.

Międzynarodowego Korytarza Kolejowego i utworzenia operacyjnych struktur organizacyjnych mogących go zrealizować. W projekcie tym Polska uczestniczy wspólnie z Czechami, Słowacją, Austrią, Włochami i Słowenią. Jego polskim beneficjentem są PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

TEN-T European Transport Networks - Transeuropejska Sieć Transportowa - jest programem Unii mającym usprawnić sieci drogowe, kolejowe, wodne i powietrzne na jej obszarze. Mają one tworzyć transportowe korytarze multimodalne, złożone z równolegle przebiegających linii kolejowych, dróg lądowych i śródlądowych dróg wodnych. W programie położono nacisk na rozwój gałęzi transportu przyjaznych środowisku naturalnemu, jakimi są żegluga morska i śródlądowa oraz koleje. Do roku 2030 przewidywane jest przeniesienie 30 proc. europejskiego transportu towarów, na odległości większe niż 300 km, z dróg lądowych na linie kolejowe i drogi wodne, a do 2050 roku - 50 proc.
[email protected]

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki