Przypomnijmy, że między 2007 a 2012 rokiem sprzedaż biletów do jednej z największych atrakcji turystycznych na Pomorzu i w Polsce spadła o blisko 100 tys. Pięć lat temu Muzeum Zamkowe mogło się pochwalić frekwencją na poziomie 502 tys. osób, a w ubiegłym roku bilety kupiło już tylko 404 tys. gości. Spadek liczby turystów jest tendencją ogólnopolską, ale dyrektor muzeum dostrzega też czynniki mające na nią wpływ.
- Mamy słabą promocję. Będę dążył do tego, by od przyszłego roku promocją zamku i tutejszych wydarzeń zajmowała się firma zewnętrzna - mówił kilka miesięcy temu Mariusz Mierzwiński.
Czytaj także: Wirtualna wystawa rzeźby na zamku w Malborku. Spacer po wystawie, której już nie ma...
Dziś z pomysłu się nie wycofuje. Niedługo zostanie ogłoszone postępowanie mające wyłonić specjalistów od PR, którzy zadbają o jak najlepszy przepływ informacji o podejmowanych przez muzeum inicjatywach.
- Temat jest aktualny, chciałbym, by firma zewnętrzna została wyłoniona w drodze przetargu jeszcze przed nowym sezonem turystycznym - mówi dyrektor malborskiego muzeum.
Nie wiadomo jeszcze dokładnie, na jakich zasadach będzie podjęta współpraca oraz z jakim kosztem będzie się wiązać umowa. Zatrudnienie prywatnego podmiotu nie oznacza jednak, że w muzeum zostanie zlikwidowany Ośrodek Promocji i Wydawnictw, w którym pracują trzy osoby. Ma się on zajmować m.in. przygotowywaniem ulotek, plakatów czy kontaktami z lokalnymi mediami. Wynajęta firma ma z kolei zadbać o odpowiednią promocję dużych wydarzeń i wystaw w Polsce i za granicą. Rafał Mańkus, wicedyrektor ds. administracji i marketingu, pozostanie w muzeum na swoim stanowisku.
Zadaniem nowej firmy będzie pośrednio zmiana sposobu postrzegania zamku jako "kupy cegieł", którą wystarczy raz obejrzeć i w to miejsce nie wracać. Tymczasem tylko pozornie zamek wygląda cały czas tak samo. W ostatnich latach oddano do użytku odnowiony Zespół Rezydencjonalny Wielkich Mistrzów, z niedostępnym dla turystów przez 20 lat Wielkim Refektarzem. Można zejść do nigdy nieodwiedzanych piwnic Zamku Średniego. Odbywają się też wyjątkowe wystawy.
W tym roku z kolei rewolucję przejdzie system wchodzenia do zamku. Kończy się odbudowa historycznego wejścia przy ul. Piastowskiej, gdzie powstał m.in. nowy budynek kas i miejsce wysadzania turystów z autokarów.
Muzeum Zamkowe w Malborku chce wynająć firmę public relations. Cel: zwiększenie liczby turystów odwiedzających pokrzyżacką warownię.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?