Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdynia - Karlskrona: Większe promy na autostradzie

Kazimierz Netka
Nawet kilka tysięcy pasażerów na dobę będzie mogło podróżować wkrótce między Karlskroną i Gdynią. Stanie się to możliwe, po wprowadzeniu na tę trasę większych promów. O takich zmianach poinformował Niclas Mártensson, dyrektor linii Gdynia - Karlskrona spółki Stena Line, podczas X Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Gdyni.

Pierwszy duży prom - Stena Vision, zacznie kursować już za kilkanaście dni, 1 listopada tego roku. Zastąpi dotychczas kursującą jednostkę Finnarrow. W kwietniu 2011 r. obecnie pływająca Stena Baltica zostanie zastąpiona przez drugi z nowych statków - Stena Spirit.

Stena Vision i Stena Spirit to statki niemal takie same. Zabrać mogą po 1700 pasażerów. Mierzą 175 m długości i 30 m szerokości. Mają po 489 kabin. Osiągają prędkość 22 węzłów (1 węzeł to mila na godzinę, czyli 1,852 km na godzinę). Istnieją od 1987 roku, ale trzykrotnie je od tamtego czasu przebudowywano, ostatnio w tym roku.

Liczba pasażerów, podróżujących promami na autostradzie morskiej Karlskrona - Gdynia, będzie więc się zwiększać. Trzeba im zapewnić większe wygody na lądzie. Zostanie to osiągnięte po urzeczywistnieniu międzynarodowego projektu pt. "Interface", którego głównym celem jest poprawa obsługi pasażerów promowych niezmotoryzowanych, a więc lepsza dostępność terminali promowych, zakres usług dostosowanych do indywidualnych czy grupowych potrzeb, lepsza informacja o warunkach podróży - mówił podczas X Międzynarodowego Forum Gospodarczego Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta Gdyni, dyrektor Biura Stowarzyszenia Miast Autostrady Bursztynowej.
Wprowadzenie nowych promów będzie miało znaczenie dla rynku pracy. Zatrudnienie znajdzie dodatkowo około 100 osób.

Polska połączy dwa morza
Komunikacja na Bałtyku i lądzie staje się coraz sprawniejsza. Według Niclasa Mártenssona promy będą pływać między Karlskroną i Gdynią dwa razy na dobę każdy. Rejs potrwa 10,5 godziny, postój w porcie: 1,5 godziny. Na pokładzie są też centra konferencyjne: 8 sal mieszczących po 150 osób. Zdaniem Mártenssona, można tam organizować kongresy na 1000 osób. Takie usprawnianie połączenia to myślenie o przyszłości. Z chwilą zakończenia budowy autostrady A-1, Polska może stać się krajem transferowym na Morze Śródziemne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki