Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jesienią startują z S7

Anna Szałkowska
Po wakacjach na odcinku krajowej "siódemki" od Elbląga do Pasłęka prace rozpoczną drogowcy. W miejscu "krajówki" powstaje droga ekspresowa S7, stanowiąca połączenie między Gdańskiem, Warszawą a przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem.

Na terenie województwa warmińsko-mazurskiego przebudowę trasy podzielono na kilka odcinków. Po zakończeniu prac kierowcy będą korzystać z drogi dwujezdniowej, w każdym kierunku po dwa pasy ruchu o szer. 3,5 m każdy.

Pierwszy zaplanowany do przebudowy odcinek z Elbląga do Pasłęka liczy sobie 14,6 km. W całości oddany do użytku ma zostać w 2010 r. Inwestor, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ma już dla niego gotową dokumentację projektową, grunty i pozwolenie na budowę.

- Trwa przetarg, w sierpniu planowane jest otwarcie ofert wykonawców - mówi Karol Głębocki, pracownik ds. komunikacji społecznej olsztyńskiego oddziału GDDKiA. - Jeżeli nie będzie protestów firm, jesienią podpiszemy umowę i wybrany wykonawca rozpocznie prace.

Czy oznacza to, że kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami na drodze? - Raczej się ich nie spodziewamy - dodaje Karol Głębocki. - Kiedy prace będą prowadzone na jednym odcinku, ruch będzie się odbywać na drugim.

Podczas gdy drogowcy przygotowują się do rozpoczęcia robót od Elbląga w kierunku Pasłęka, na kolejne odcinki inwestycji trwa zbieranie dokumentów. W przypadku ponad 37 kilometrów trasy od Pasłęka do Miłomłyna GDDKiA oczekuje na wydanie decyzji środowiskowej. Podobnie jest z odcinkiem Miłomłyn - Olsztynek wraz z obwodnicą Ostródy, który liczy sobie łącznie 55 km.

Z kolei jest już decyzja środowiskowa dla odcinka Olsztynek - Nidzica wraz z obwodnicą Olsztynka (łącznie 32 km). Obecnie trwają zabiegi związane z podziałem działek do celów decyzji lokalizacyjnej. W przypadku odcinka z Nidzicy do granicy województwa trwa przygotowywanie materiałów do decyzji środowiskowej.

Cała przebudowa drogi na terenie Warmii i Mazur ma się zakończyć w 2011 r. Szacunkowy koszt to ok. 3,5 mld zł. Inwestycja będzie finansowana przy wsparciu pieniędzy z budżetu Unii Europejskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki