Zwycięzców wybierało 15-osobowe jury, na czele którego stał Mieczysław Struk, marszałek woj. pomorskiego. W składzie jury byli m.in. samorządowcy, urzędnicy zajmujący się budową PKM oraz dziennikarze naszej gazety.
Zdobywca pierwszego miejsca jest absolwentem AWFiS, ale pracuje w firmie, która zajmuje się tworzeniem logotypów. Tak więc z takimi projektami jest związany zawodowo.
- Dlatego z chęcią wziąłem udział w konkursie, o którym dowiedziałem się ze strony internetowej waszej gazety. Natomiast Pomorska Kolej Metropolitalna ma też dla mnie ważne osobiste znaczenie, bowiem za kilka miesięcy przeprowadzam się na Matarnię i w przyszłości będę chciał korzystać z usług PKM - przyznał Daniel Wojnowski. On też otrzymał bilet miesięczny SKM o wartości 424,20 zł (ważny na trasie Słupsk - Tczew - Słupsk). Laureat II miejsca - bilet miesięczny SKM o wartości 147 zł (do wykorzystania np. na trasie Wejherowo - Gdańsk Gł. - Wejherowo, a laureat III miejsca - bilet miesięczny SKM imienny o wartości 94,50 zł (do wykorzystania np. na trasie Gdańsk Gł. - Gdynia Gł. - Gdańsk Gł.).
Osoby, które zajęły w konkursie pierwsze trzy miejsca, otrzymały także statuetki ufundowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, roczne prenumeraty "Dziennika Bałtyckiego". Będą mogły także, w zorganizowanej przez siebie grupie, zwiedzić elektrowozownię SKM w Gdyni Cisowej.
Zdaniem Bartłomieja Buczka, członka zarządu SKM, decyzja o budowie PKM to doniosła chwila w historii kolei na Pomorzu. - Będzie to niezmiennie ważny element siatki komunikacyjnej w całym regionie. Dla naszej spółki to także możliwość rozwoju. Chcemy podkreślić nasze poparcie dla tego projektu, na razie choćby w taki sposób, jak zaangażowanie się w konkurs na projekt logo - mówi Buczek.
Najważniejsze w naszym konkursie było jednak to, że zwycięskie prace nasza redakcja oficjalnie rekomendowała władzom województwa pomorskiego jako propozycję logo przyszłej PKM.
- Warto było nagrodzić projekty z potencjałem do rozwijania podczas prac nad marką, strategią marketingową. To mają być pomysły, drogowskazy. Ten konkurs ma zasugerować przyszłym zwycięzcom ewentualnego przetargu kierunek myślenia na temat znaku PKM - tłumaczy Maciej Wośko, redaktor naczelny "Dziennika Bałtyckiego".
Prace można oglądać na wystawie "Od parowozu do PKM", która wczoraj została otwarta w siedzibie redakcji w Gdańsku (Targ Drzewny 9/11). Ekspozycja, którą zorganizowało Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego, będzie czynna do 18 kwietnia codziennie w godzinach 10-17.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?