- Zadania były dość łatwe. Dotyczyły teatru. Myślę, że dobrze mi poszło – ocenia 6-klasistka, Katarzyna Kaczmarek. - Najtrudniejsze było chyba obliczanie pola sceny. Moi koledzy mieli rozbieżne wyniki. Jeszcze nie wiemy, kto najlepiej wyliczył pole tego wielokąta.
Wśród zagadnień matematycznych pojawiła się też m. in. skala.
Uczniom większych trudności nie sprawiło przygotowanie krótkiego zaproszenia na spektakl pt. „Czerwony Kapturek”.
- Napisanie o tym, co zobaczyliśmy podczas przedstawienia, też było łatwe – oceniali tuż po sprawdzianie 6-klasiści.
- Udzielenie odpowiedzi do pytań do tekstu nie było już takie proste. Były one mocno ukryte. To mnie trochę zaskoczyło – mówi Michał Kaszubowski ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Gdańsku. - Reszta zadań był porównywalna do tych, które pojawiały się w innych sprawdzianach.
Dyrektor gdańskiej SP nr 27 tłumaczy, że jego uczniowie przed sprawdzianem właściwym, który zaplanowano na kwiecień, napiszą kilka testów próbnych.
- Mam nadzieję, że dzięki temu nie będą się stresowali w kwietniu – wyjaśnia Adam Perzyński. - W trakcie próbnych sprawdzianów zawsze przestrzegamy procedur, które będą obowiązywały na sprawdzianie właściwym. Ma to wykształcić u nich pewien automatyzm np. przy wpisywaniu na arkusz peselu czy przenoszeniu odpowiedzi na kartę odpowiedzi.
Sprawdziany sprawdzają nauczyciele szkół, w których się one odbyły. W wielu podstawówkach uczniowie poznają swoje wyniki jeszcze w tym semestrze.
PRÓBNY SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY 2014 Z OPERONEM - ARKUSZ, ODPOWIEDZI, ROZWIĄZANIA na stronie operon.pl 10 stycznia 2014 po godz. 15.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?