Czego dotyczyły pytania? Prezydent tłumaczył, że chodziło m.in. o inne wersje językowe witryny internetowej miasta, wciąż dostępnej tylko po polsku i (częściowo) angielsku, o bilety oraz współpracę informacyjną Polski i Ukrainy.
Wizyta dyplomatów ma być pierwszym krokiem nowej polityki promocyjnej miasta, chcącego się w tym roku skupić wyłącznie na państwach, których drużyny przyjadą tu w czerwcu 2012 roku. Niebawem magistrat zamierza zorganizować podobną wizytę dla przedstawicieli kibiców i dziennikarzy.
Czytaj także: Euro 2012: wizyta dyplomatów z państw uczestników w Gdańsku
- Polska jest krajem cały czas jeszcze nieodkrytym przez obywateli Europy Zachodniej, ale też przez Chorwatów - mówił Adamowicz. - Sądzę, że Polacy o wiele lepiej znają na przykład Chorwację niż Chorwaci Polskę.
- Myślę, że wielu przyjedzie tu na mistrzostwa i to one pozwolą im poznać kraj, o którym wiedzą niewiele - wtórował mu Ivan Del Vechio, ambasador Republiki Chorwacji, który przewiduje wizytę nawet kilkudziesięciu tysięcy kibiców ze swojego kraju. - Ten stadion to coś wyjątkowego - dodał.
Zachwytu stadionem nie ukrywali też pozostali członkowie delegacji. Eugene Hutchinson z Irlandii żartował, że Gdańsk, już budując obiekt, przewidywał wyniki losowania grup na mistrzostwach, dlatego jako kolor krzesełek wybrał zieleń - barwy Irlandii. Hutchinson dodał, że kolejnym zbiegiem okoliczności łączących miasto z jego krajem jest osoba trenera - Giovanni Trapattoniego, który w 1983 roku przyjechał do Gdańska z Juventusem, w 2012 - z reprezentacją Irlandii.
- Myślę, że zarówno gdańszczanie, jak i inni Polacy mają wielkie powody do dumy ze swoich przygotowań na Euro 2012 - ocenił Bruno Garcia-Dobarco Gonzalez, radca ds. konsularnych i kultury ambasady Hiszpanii, a Annete Klein, konsul generalna Niemiec w Gdańsku, zwracała uwagę na postępy, jakich miasto dokonało, rozbudowując infrastrukturę.
Czytaj także: Euro 2012: Poznaj zwyczaje kibiców z zagranicy
Prezydent Adamowicz zapowiedział, że to dopiero początek intensywnej promocji miasta, które w najbliższym czasie zamierza zaprezentować się na międzynarodowych targach turystycznych w Madrycie i zaprosić dziennikarzy na studyjne wizyty. Adamowicz nie wykluczył także podróży do Zagrzebia.
W budowaniu pozytywnego wizerunku w trakcie Euro Gdańskowi pomóc ma nie tylko dobre wrażenie w oczach dyplomatów czy dziennikarzy. Pomóc ma też 450 wyszkolonych w obsłudze zagranicznych gości absolwentów "Akademii Euro" oraz 600 wolontariuszy na ulicach.
WSZYSTKO NA TEMAT EURO 2012 w GDAŃSKU
Pierwszy mecz na gdańskim stadionie - spotkanie Hiszpania - Włochy, zostanie rozegrany 10 czerwca.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?