Do egzaminu przystąpiło w całym kraju 4083 lekarzy stażystów, na Pomorzu 328. Najwyższą średnią - 138,11 pkt - uzyskał CMUJ w Krakowie, Gdańsk - 136,42 pkt.
- To sukces naszych studentów, ale i dowód, że dajemy im odpowiednią wiedzę - twierdzi prof. Janusz Moryś, rektor GUMed. - Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z naszych ułomności, jakim m.in. jest nauczanie praktyczne. Po sześciu latach studiów świeżo upieczony lekarz ma teorię w małym palcu, ale nie zawsze potrafi wykorzystać ją z korzyścią dla pacjenta.
Wkrótce się to zmieni, bo w GUMed trwają przygotowania do dydaktycznej rewolucji, m.in. pod kierunkiem prof. Tomasza Zdrojewskiego powstaje Zakład Pacjenta Symulowanego. W zajęciach tam prowadzonych mają brać udział już studenci I roku.
- Na V roku studenci będą już w małych, 2-3-osobowych grupkach prowadzić wraz z lekarzem opiekunem konkretnego pacjenta - dodaje rektor Moryś. "Upraktycznienie" studiów nie oznacza jednak redukcji godzin z nauk podstawowych. Gdy przed lat w brytyjskich uczelniach zredukowano liczbę godzin anatomii, skutki tego były opłakane. Aż 33 proc. błędów popełnianych przez lekarzy wynikało właśnie z nieznajomości budowy ciała człowieka.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?