Przebieg zachodniej obwodnicy jest już wytyczony w planach miejscowych gminy Chojnice. Obecny zarządca "212" - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku - ma roczny budżet w wysokości 240 mln zł, więc latami trzeba byłoby czekać, aż będzie mógł wydać na jedną inwestycję trzecią część budżetu. Dlatego pojawił się pomysł, by drogi 212 i 235 (Chojnice - Korne) przemianować na drogi krajowe. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma bowiem dużo większy budżet i zapewne szybciej znalazłaby pieniądze.
Nic z tego. Pierwszy wniosek do Ministerstwa Infrastruktury marszałek województwa pomorskiego złożył w maju 2005 roku, drugi w lutym 2008 roku. Oba zostały odrzucone. Kolejnych już nie składano.
- Zachodnia obwodnica Chojnic znajduje się w strategii transportowej województwa - mówi dyrektor ZDW, Włodzimierz Kubiak. - Jeśli ta droga miałaby powstać za pieniądze z budżetu województwa, musiałaby być finansowana ze środków unijnych na lata 2013-2020, choć nie wiemy, jakimi kwotami nasz kraj będzie dysponował w tym rozdaniu na przebudowę infrastruktury. Budowa obwodnic miast jest bardzo trudna z uwagi na koszty. Nam przez dziesięć lat udało się zbudować jedną - w Pelplinie. Sam ostatnio byłem w Chojnicach i widzę, że ruch na ulicy Bytowskiej się zagęszcza. W porównaniu z innymi miejscami, na przykład drogi wojewódzkiej nr 216 prowadzącej na Półwysep Helski, to w Chojnicach jest jeszcze luksus.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?