Do walki o to intratne zamówienie przystąpiło aż 11 firm, w tym kilka zagranicznych. Rozbieżności cenowe pomiędzy ofertami były dość znaczne. Najdroższa, złożona przez konsorcjum z Chin, opiewała na kwotę 588 mln zł, czyli niemal dwa razy tyle, ile zaproponowało zwycięskie konsorcjum.
- Teraz wszystkie złożone oferty zostaną sprawdzone pod względem merytorycznym i formalnym. Nie chcę składać żadnych deklaracji w kwestii terminu zakończenia tej procedury, bo przy tylu ofertach będzie z tym sporo pracy - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Optymistyczny wariant zakłada, że oferty mogą być sprawdzone do końca czerwca. Jeśli tak się stanie, to już w lipcu GDDKiA będzie mogła oficjalnie ogłosić zwycięzcę przetargu i podpisze umowę z wykonawcą.
Przeprawa, na którą mieszkańcy czekają już niemal 10 lat, połączy autostradę A1 i drogę krajową nr 55. W ramach inwestycji powstanie około 12 km nowej drogi, most linowy typu extradosed wraz z trzema estakadami dojazdowymi, dwa mniejsze mosty na Strudze Młyńskiej i Liwie oraz kilkanaście obiektów inżynierskich, takich jak przejścia dla zwierząt i przepusty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?