"Jury wyraża żal, że w tym roku musiało dokonać wyboru najlepszego przedstawienia Festiwalu z tak skromnej liczby propozycji" - napisali jurorzy w swoim werdykcie.
Tegoroczny R@port był najuboższy w swojej historii. Pokazano jedynie pięć spektakli. "Joannę Szaloną; Królową" Teatru Miejskiego w Gdyni, "Kokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata” Teatru Nowego z Łodzi, „Dwoje biednych Rumunów, mówiących po polsku”, „Wszyscy święci. Zabłudowski cud” Teatru Wierszalin oraz „Upadek pierwszych ludzi” Teatru im. Horzycy z Torunia.
Poza konkursem festiwalowa publiczność obejrzała sztukę "Bitwa warszawska 1920" Pawła Demirskiego, przedstawienie Teatru Starego z Krakowa. "Bitwa warszawska" (której nie można było wstawić do konkursu, ponieważ autor był przewodniczącym jury) okazała się najciekawszym spektaklem tegorocznego R@portu, ubogiego nie tylko z racji małej liczby przedstawień, ale i braku wydarzeń artystycznych.
Podsumowanie R@portu w poniedziałkowym "Dzienniku Bałtyckim".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?