Przedsiębiorstwa zawsze dążą do jak największej optymalizacji kosztów swojej działalności. Istnieje jednak sfera, w której większość pracodawców nie ma wiedzy o skali ponoszonych wydatków – jest to druk. W poniższym tekście przedstawiamy główne przyczyny przepłacania za wydruki w przedsiębiorstwie.
Polski przedsiębiorca wydaje rok rocznie na druk ok. 8 proc. obrotów swojej firmy. W tym aspekcie odstajemy od średniej światowej, gdzie wydatki wahają się w zakresie 3-5 proc. obrotów. W perspektywie 5-letniej może to być więc oszczędność na poziomie nawet 100 tys. zł. Na koszt związany z drukiem składa się wiele czynników, np. cena zakupu i serwisowania drukarek, energii potrzebnej do ich zasilenia czy też materiałów eksploatacyjnych. Według ostatnich badań na temat wykorzystania papieru przez pracujących Polaków, przeprowadzonych przez KPMG, w przedsiębiorstwie wykorzystuje się około 545 kartek A4 na pracownika miesięcznie. To pokazuje, że druk w dalszym ciągu odgrywa w firmach znaczącą rolę. Zobacz, co sprawia, że drukowanie wychodzi firmom tak drogo i co zwrócić uwagę, by zmniejszyć te koszty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!